O našem poslovanju govore naši zadovoljni kupci, ali mi se ne zadovoljavamo ostvarenim, jer znamo za šta smo sposobni. Iz godine u godine dižemo lestvicu, a opet s lakoćom preskačemo sve visine. Direktor Rapidex Trade d.o.o., Slobodan Radosavljević, optimistično gleda i na vreme ispred nas.

Na početku smo 2021. Za nama je jedna od najtežih godina za ceo svet. Pandemija se neminovno odrazila i na različite sektore poslovanja. Kakva je bila za one, poput Vaše firme, koje se nalaze na tržištu komercijalnih vozila, delova i opreme za njih?

  • Mi iskustva stičemo svakodnevno. Analizom i statistikom pratimo šta smo mogli bolje, kvalitetnije i brže, i konstantno se trudimo da unapredimo naše poslovanje. Ova situacija sa pandemijom je sigurno doprinela da shvatimo mnoge stvari brže nego što bismo to uradili u normalnim tržišnim uslovima. To je jedno veliko iskustvo za sve nas i uči nas koliko smo svi ranjivi, ma koliko izgledali jaki. Ne smemo da se opuštamo nijednog trenutka, i moramo da radimo svakodnevno na jačanju cele organizacije.

Da li je bilo teško prilagoditi se tim novim uslovima poslovanja? Je li Rapidex-u to pomoglo da ojača sebe i stekne neophodna iskustva za naredni period?

  • Uslovi poslovanja se menjaju češće od onoga što je jasno primetno. Ali ovo je bila specifična i ekstremna situacija, tako da je to bio jedan ozbiljan izazov za poslovanje sve do jedne poslovne organizacije. Moram da naglasim da smo svi bili, ceo svet, sa neizvesnošću šta nas čeka sutra, za nedelju dana ili za mesec, a naročito na duži period. Morali smo, ipak, da pravimo strategiju, da se prilagođavamo dnevno, da predviđamo budućnost i usklađujemo naše mogućnosti sa potrebama kupaca. Naravno, da je bilo najteže u drugoj polovini marta i u aprilu, kada se ništa nije znalo, kako će se raditi i koliko će se raditi? Mi smo odlučili u tom trenutku da još malo pojačamo sa nabavkom rezervnih delova, što je nosilo određeni rizik, ali se ispostavilo da je to bila ispravna odluka.

A kako vidite vreme ispred Vas, kada je reč o izazovima koji stoje pred kompanijom? Šta možete da nam otkrijete u vezi sa kratkoročnim ili dugoročnim planovima?

– Rapidex je prepoznatljiv po asortimanu rezervnih delova, usluzi, kvalitetu rezervnih delova i pristupačnim cenema. Naši planovi, i kratkoročni i dugoročni, su da osluškujemo potrebe kupaca, da im se još više približimo i da razumemo njihove probleme, u meri koliko je u našoj mogućnosti. Uz sve ove planove se menja i organizacija poslovanja, ne naglo, ali posle izvesnog perioda se tačno vidi šta je urađeno, rade se procene uspešnosti, obavlja analiza, i usmeravamo naše planove ka potrebama tržišta.

Kako gledate na globalno tržište komercijalnih vozila? Šta se prepoznaje kao trend? Može li se tome uvek pravilno odgovoriti?

  • Potreba globalnog tržišta je za sve većim transportom robe u svim segmentima. Tako je i delu koji pokrivaju komercijalna vozila. Neki prevozi se razvijaju brže, neki sporije, ali u suštini svi rastu. U ovo, zbog trenutne situacije, ne uključujem avionski i autobuski saobraćaj, ali sam siguran da će se i taj vid prevoza vrlo brzo vratiti u stanje kao što je bilo pre pandemije. Naš odgovor na tržište komercijalih vozila mora uvek da bude adekvatan i pravovremen, u suprotnom se gubi tempo koji se posle teško sustiže.

Ima li i koliko prostora da se Rapidex Trade teritorijalno širi u bliskoj budućnosti, kada je reč o poslovnicama? Svi delovi Srbije odavno su „pokriveni“, i te kako ste prepoznati i u Bosni i Hercegovini…

  • Uvek ima prostora za proširenje I mora da ga bude, ali stalno treba voditi računa kada to uraditi i gde. Za to moraju da postoje preduslovi koje detaljno analiziramo, i posle toga se konsultujemo kada i kako je najbolje da realizujemo ideju. Ne žurimo previše, ali radimo na tome konstantno, uporno i strpljivo, stvarajući povoljnu klimu za proširenje.

Kroz otvaranje predstavništva u Sloveniji, postavili ste i temelj direktne prodaje u Evropskoj uniji. Da li tu ima određenih specifičnosti i je li teško ispratite sve neophodne norme?

  • Svaka poslovnica u Srbiji ima svoje specifičnosti i naš posao je da se prilagođavamo datom okruženju. Još je komplikovanije kada ste na inostranom tržištu, naročito u početku. Svako od njih ima svoje posebne zakone i norme koje mi moramo da ispoštujemo. Do sada smo pokazali da smo spremni i za druga tržišta pa i evropsko. Postajemo značajan faktor u ovom segmentu poslovanja i u Evropi i mislimo da nastavimo tim putem.

Vaša kompanija čuvena je pre svega po ljudskom, a onda i po poslovnom odnosu sa svim dobavljačima i kupcima. Da li je deo obuke onih koji počinju da rade u Rapidex-u i učenje da budu krajnje korektni, pristupačni i uvek dostupni kupcima?

  • Da biste ispunili sve ono što kupac očekuje od vas morate imati stručan i kvalitetan kadar. Pri stavu sam da uspešnost firme najviše zavisi od ljudi koji čine to preduzeće. Svi naši zaposleni su svesni da se naše poslovanje zasniva na saradnji sa našim kupcima i maksimalno su posvećeni da taj odnos bude korektan i profesionalan. Od samog početka im naglašavamo šta je najbitnije u odnosu sa kupcima. Na prvo mesto stavljamo potrebe, želje i zahteve kupaca, jer oni su ti zbog kojih mi i postojimo. Imamo i tu sreću da naši zaposleni koji rade u Rapidexu osećaju da je to i njihova firma i da svaki uspeh preduzeća je i njihov lični uspeh. Najbitnije je da smo jedinstveni u tome šta želimo, a o načinu i putu kako da to uradimo, možemo i da raspravljamo i dođemo do zajedničkog zaključka.

U vezi s tim, postoji li dovoljno mladih i sposobnih ljudi koji posao mogu I da unaprede?

  • Iznenadili biste se koliko ima mladih i sposobnih koji su orni da rade i da se dokazuju. Mi smo uvek bili otvoreni za mlade ljude koji hoće nešto da postignu, i da unesu svežinu i promene u našu organizaciju. I sada imamo na obuci mlade izuzetnih kvaliteta, na koje će se, ubeđen sam, uskoro prebaciti deo odgovornosti.

Da bi jedna firma dugo trajala mora da ima neprimetnu smenu generacija posvećenih ljudi koji će raditi u istom timu i sa istim ciljem. Da li to znači da je pred tržištem komercijalnih vozila, delova i opreme za njih, a onda i pred Rapidex-om, svetla budućnost?

  • Budućnost se neprestano svara. Sutra će već za dva dana biti juče. Mi moramo da budemo stalno aktivni I ažurni. Sve ono što zavisi od nas, naša je obaveza da predvidimo i uradimo. Ako druge okolnosti, na koje ne možemo da utičemo, budu iole normalne, budućnost je izvesna. Siguran sam, da uz, neminovno i stalno prilagođavanje novim trendovima i tehnologijama, možemo da očekujemo progres i jasnu perspektivu naše kompanije, zaključuje direktor Rapidex trade d.o.o. Radosavljević.

Za nama je prvih 25 godina. I u narednim decenijama Rapidex ostaje vaš najbolji prijatelj na putu!

Povezane novosti